510_dk18_dudabairros_140910-1030x686
Big Shock Racing na Dakaru slaví úspěchy. Martin Macík 5. a Jan Brabec 39.

Závodníci sedlčanského týmu Big Shock Racing v letošním extrémně náročném ročníku Rallye Dakar získali nejlepší česká umístění hned ve dvou kategoriích. Martin Macík, František Tomášek, Jan Mrkva a jejich liazka Franta vybojovali výbornou 5. pozici v poli kamionů, dakarský nováček Jan Brabec na Husqvarně obsadil 39. místo mezi motocykly. Závodníci profesionálního týmu Big Shock Racing, během letošních šílených etap předvedli, jak podstatné je odhodlání, kvalitní zázemí a sehraná parta, jejíž členové se dokáží vzájemně podržet i v těch nejméně očekávaných situacích. A o ty na letošním Dakaru nebyla nouze. Všichni členové týmu, včetně šéfa Martina Macíka staršího, manažera Martina Pabišky, mechaniků a dalších spolupracovníků pro společný cíl udělali maximum možného a předváděli konstantně vyrovnané výkony, které je nakonec dovedly k jednoznačnému úspěchu.

dakar
Macík šestý: bez předního skla, potmě a v lyžařských brýlích. Brabec dál postupuje.

ETAPA 13 //  7. místo

CELKOVĚ // 6. místo

Závodníci týmu Big Shock Racing, Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva v kamionu, i Jan Brabec na motorce, do páteční etapy letošní Rallye Dakar vyjížděli s chladnou hlavou a předsevzetím, že v předposlední etapě nebudou zbytečně riskovat. Často se stává, že jezdci slavného závodu končívají právě v tomto kritickém bodě, kdy už je cíl na dohled. Ale nakonec se 13. etapa stala jednou z nejdobrodružnějších v celém závodě. Na více než 900 km s dlouhým nočním dojezdem bez předního skla bude posádka Martina Macíka ještě dlouho vzpomínat. I za těchto okolností se však podařilo zajet skvěle. Týmový kamion Franta byl v etapě sedmý nejrychlejší a v celkovém pořadí poskočil na šestou pozici. Jan Brabec tentokrát dojel na 31. místě a celkově je 39.

Aktuální info můžete také sledovat také na facebooku Martina Macíka.

510_dk18_magnustorquato_125845-1030x687
Macík stále nejlepším Čechem v poli kamionů. Díky výkonům na hranici možností.

ETAPA 12 // 14. místo

CELKOVĚ // 7. místo

Nejlepší český jezdec v poli kamionů Martin Macík statečně bojuje s nástrahami nejnáročnějšího motoristického závodu na světě, Rallye Dakar. V letošním ročníku legendární soutěže se posádce týmu Big Shock Racing staví do cesty tolik smolných náhod, že by to vydalo na knihu. I přesto je stále na výborné 7. pozici. Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva jsou neuvěřitelní bojovníci a všechna protivenství zdolávají svým obrovským odhodláním, fyzickými výkony na hranici možností a humorem, občas velmi černým. Ve dvanácté etapě tomu nebylo jinak. Po skvěle rozjeté první části etapy, ve které se posádka žluté liazky držela kolem 3. místa, přišla další rána. „Nádherná etapa, hodně technická, takové máme rádi a jsme v nich rychlí. Všechno fungovalo, projížděli jsme řečiště jako o závod. Pak jsme přijeli do hor a auto začalo trochu vařit. Začala nám unikat voda z chladiče, který se v náročném terénu prorazil. Díra byla tak veliká, že ani během neutralizace mezi částmi etapy jsme nebyli schopni ji opravit. Takže každých 10 až 20 kilometrů jsme museli zastavovat a doplňovat vodu. Bylo jí obrovské množství, takže jsme si ji museli brát od místních. Měli jsme plnou kabinu kanystrů a pet lahví, lítaly nám všude. A tak jsme dojeli až do cíle,“ líčí navigátor František Tomášek.

Aktuální info můžete také sledovat také na facebooku Martina Macíka.

91__dk18_gustavoepifanio_118140-1030x687
Macík nejlepší mez českými kamiony, Brabec mezi motorkáři. Big Shock racing bojuje na všech frontách a stále drží svělé pozice.

ETAPA 11 // 11. místo

CELKOVĚ // 6. místo

Do jedenácté etapy Rallye Dakar startoval tým Big Shock Racing po předchozím extrémně náročném závodním dni a hodně perné noci. Mechanici od večera až do brzkého rána pracovali na Frantovi, kamionu Martina Macíka. Vyměnil se chladič, namontovala se nová vrtule, brzdy… A péči si vyžádala i Husqvarna Jana Brabce, které předchozí den praskla zadní nádrž. Závodní speciály bylo nutné umýt a kompletně překontrolovat, takže vše bylo hotovo až kolem sedmé hodiny ranní a mechanici tak mohli na spánek rovnou zapomenout. Pár minut po dokončení servisu už závodníci vyráželi do dalších bojů s nástrahami osudu, techniky i zrádné fiambalské oblasti.

Aktuální info můžete také sledovat také na facebooku Martina Macíka.

510_dk18_dudabairros_102376-1030x684

Macík i Brabec si sáhli na dno svých sil, ale nejdrsnější etapu zdolali.

ETAPA 10 // 14. místo

CELKOVĚ // 6. místo

Úterý bylo pro oba borce těžkým dnem. Martin Macík se svou posádkou dojel desátou etapu na 14. místě, ale stále drží skvělou 6. pozici. Biker Jan Brabec dokončil 65. a celkově se usadil na 42. příčce. Měl potíže s nedostatkem paliva a dostal se do cíle díky pomoci Davida Pabišky.

Snažíme se získat další informace o tom, co všechno se včera na trati událo, ale v bivaku není signál a spojení zlobí. Kluci jen v krátké SMS stihli vzkázat, že to byla zatím nejšílenější etapa. Dost nebezpečná. Sáhli si na dno svých sil. Ale podařilo se jim udržet výbornou pozici a bojují dál. Zjišťujeme pro vás podrobnosti, které budeme průběžně zveřejňovat na Facebooku. Držte palce!

1-12-1-1030x692
Dakar: Etapa zrušena. Co přijde dál? Fiambalské peklo 

V pondělí se na Dakaru nezávodilo. Po dojezdu do cíle osmé etapy, ve které se Martin Macík se svou posádkou probojoval na výborné třetí místo mezi kamiony, se dakarská karavana přesunula z Bolívie do Argentiny a zakotvila v Saltě. Bivak v Tupize, odkud měla původně startovat pondělní část závodu, byl zaplaven velkou vodou a spadl také jeden z mostů.

Týmy tak věnovaly volný den práci na svých závodních speciálech, které po maratónských etapách nebyly právě v nejlepší kondici. „Do Salty jsme přijeli ve čtyři ráno. Vyspali jsme se asi tři hodinky a kluci mechanici se hned pustili do oprav. Je trochu znát únava. Přeci jen, ve včerejší etapě jsme absolvovali 670 km a dalších 500 km měřil přejezd do Salty,“ vypráví Martin Macík, pilot týmu Big Shock Racing. „Snažíme si připravit všechno potřebné pro zbytek závodu. Je dost možné, že největší peklo máme teprve před sebou. A také doufáme, že další etapy už se nebudou rušit ani zkracovat,“ doplňuje navigátor František Tomášek. Jen Jan Brabec ocenil další nečekanou příležitost trochu se vyspat před pěti zbývajícími etapami.

Aktuální info můžete také sledovat také na facebooku Martina Macíka.

1-8-1030x580
Macík na Dakaru třetí. Brabec v první čtyřicítce. Klidná síla zasahuje.

ETAPA 08 // 7. místo

CELKOVĚ // 3. místo

Po osmé nedělní dakarské etapě, plné technických těžkostí, Martin Macík se svou posádkou vybojoval výborné průběžné třetí místo v poli kamionů. Je to jeho nejlepší dosavadní umístění na Rallye Dakar. A i když všichni dobře víme, že do konce závodu je ještě daleko a jasno bude až v momentě, kdy týmový kamion Franta projede cílem v Cordobě, tato drobnost všechny v týmu Big Shock Racing potěšila a dodala síly do dalších dobrodružství. „Jsme už neuvěřitelně sehraní. Dnešní opravy jsme zvládli ukázkově. Dáváme do toho všechno. Máme před sebou pár posledních etap a ty si chceme naplno užít,“ vzkazuje Martin Macík. Navíc v neděli si úspěšně vedl i Jan Brabec, týmový motorkář s motokrosovým stylem jízdy, který se jako nováček srdnatě pere s navigací. I když ho zlobila spojka, etapu Brabec dojel jako 34. a celkově poskočil na 40. místo. Oběma jezdcům se osvědčila strategie být v pohodě a „jet si svou“, zodpovědně a vyrovnaně. Podat vždy nejlepší možný výkon a umět si poradit v neočekávaných situacích, které jsou v dakarských etapách na denním pořádku.

Aktuální info můžete také sledovat také na facebooku Martina Macíka.

510__dk18_danielhalac_060994-1030x685
Čtvrtý Macík po maratónské etapě vybojoval palandu.Brabec zabral a pak pařil se soupeři

ETAPA 07 // 5. místo

CELKOVĚ // 4. místo

Do sedmé etapy Rallye Dakar závodníci týmu Big Shock Racing vyjeli po dni volna vyspalí, odpočatí a vymydlení. A to se odrazilo i na jejich výkonech. Pilot žluté liazky Martin Macík, za navigace Františka Tomáška a se servisní podporou Michala Mrkvy, dokončil sobotní etapu na skvělém 5. místě a udržel si tak výbornou celkovou čtvrtou pozici. Také Jan Brabec na motorce opět zazářil, dojel pětatřicátý a před spaním si s kolegy stihl dát koncert Pala Habery. V Uyuni, cíli etapy, totiž bylo tentokrát vše jinak. Jezdci byli odděleni od svých týmů a opravy museli během noci řešit svépomocí. Spalo se hromadně, v kasárnách plných chrápajících soupeřů nebo ve stanu, pokud na vás nezbylo místo, případně nejste fanouškem pionýrských táborů. Ale před usnutím bylo v ubikacích pěkně veselo. Zejména v československé motorkářské sekci.

Aktuální info můžete také sledovat také na facebooku Martina Macíka.

1-33-1030x687

Den volna na Dakaru: velké prádlo a výšková nemoc

V pátek se dakarská karavana na den zastavila. Na řadu přišel den volna, na který už se všichni závodníci po předchozích extrémních etapách upřímně těšili. Účastníci závodu překročili hranice z Peru do Bolívie a zároveň vystoupali vzhůru. La Paz, kde byl rozprostřen další bivak, totiž leží v nadmořské výšce kolem 3700 metrů. Pilot kamionu týmu Big Shock Racing Martin Macík, jeho navigátor František Tomášek ani kolega Jan Brabec ale problémy s aklimatizací nezaznamenali. Znovu se potvrdilo, že jejich soustředění v peruánských horách týden před Dakarem byl dobrý nápad. Zato zbytek týmu překonával malátnost, bolení hlavy a další nepříjemné stavy, které extrémní nadmořské výšky přinášejí. Mechanikům proto trval servis o dvě hodiny déle, než jsou běžně zvyklí. Po jejich výkonu však jsou závodní stroje týmu Big Shock Racing opět jako nové.

Aktuální info můžete také sledovat také na facebooku Martina Macíka.

510__dk18_gustavoepifanio_060985-1030x685
Na blátě to naši umí

ETAPA 06 // 5. místo

CELKOVĚ // 4. místo

Když se Martin Macík, pilot týmu Big Shock Racing, hlásil po šesté etapě Rallye Dakar, bylo jasné, že první horská trať letošního závodu posádce evidentně zvedla náladu. Macík, Tomášek a Mrkva si na ní udrželi výbornou čtvrtou příčku, když dojeli etapu jako pátý nejrychlejší kamion. „Jelo se nádherně. Od dun si rádi zase na čas odpočineme. Zjistili jsme, že Franta i ve vyšších nadmořských výškách šlape krásně. Profofrovali jsme kolem pár soupeřů a část etapy zřejmě i vyhráli,“ tipoval si správně Martin Macík. „Dnes je to veselejší, už jsme na hlíně, chvílemi prší. Driftovačky, úzké cestičky, blátíčko, to máme rádi, to je naše úchylka, tak trénujeme v Sedlčanech celý rok,“ pochvaloval si také navigátor František Tomášek. V druhé části etapy začalo kamionům pršet a posledních 20 minut absolvovaly ve tmě. „Byla to upalovačka, v jedné z děr, která byla označena jako hladce průjezdná, jsme dostali takovou pecku do hlav, že nám třeštily až do cíle,“ doplňuje mechanik Michal Mrkva.

Aktuální info můžete také sledovat také na facebooku Martina Macíka.

Macík drží skvělé čtvrté místo

ETAPA 05 // 16. místo

CELKOVĚ// 4. místo

Letošní Rallye Dakar je plná zvratů. Když pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik Michal Mrkva v kamionu týmu Big Shock Racing ve středu vyráželi do páté etapy, věděli, že bude náročná. Ale ani ve snu by je nenapadlo, co všechno se jim na cestě ze San Juan de Marcona do Arequipa přihodí. A ještě méně uvěřitelné se zdálo, že i přes všechny nečekané události dojedou do cíle etapy jako třináctí nejrychlejší a celkově udrží krásné čtvrté místo. O dost klidněji na tom byl ve středu jejich týmový kolega, motorkář Jan Brabec. Ten je letos na Dakaru nováčkem, ale v páté etapě si vedl jako ostřílený mazák. Trať zvládl dojet na cenném 42. místě a stal se nejrychlejším českým jezdcem na motocyklu.

Aktuální info můžete také sledovat také na facebooku Martina Macíka.

2-1-of-2-1030x687
Dakar: Po pekelné čtvrté etapě Macík celkově čtvrtý

ETAPA 04 // 6. místo

CELKOVĚ // 4. místo

V úterní etapě dakarské rally na jezdce čekal okruh písečnými dunami, plný zrádných nástrah. Trať dlouhá 330 km, vedoucí kolem peruánského městečka San Juan de Marcona, dala jezdcům i závodním strojům pořádně zabrat. Přesto posádka týmu Big Shock Racing ve složení Macík, Tomášek, Mrkva dojela do cíle na 6. místě a v celkovém hodnocení jí patří výborná 4. pozice. Nebylo to však zadarmo. „Takový teror jsme už dlouho nezažili. Pořadatelé nám to udělali pořádně těžké. Ale tak má vypadat Dakar. Navigace je složitá, auta dostávají zabrat, ocitáme se v riskantních situacích. Nebylo to občas příjemné,“ hlásil po příjezdu do bivaku Martin Macík, pilot kamionu Liaz. Kupředu celkovým pořadím se v náročné čtvrté etapě posunul i Jan Brabec, týmový motorkář, kterému se daří průběžně stahovat dvouhodinovou penalizaci z první etapy. Po 45. místě v aktuální etapě si drží 59. celkovou pozici.

Aktuální info můžete také sledovat také na facebooku Martina Macíka.

Photo-08-01-2018-22-19-26-1-1030x686
Macík boduje: čtvrté místo s utrženými tlumiči. Brabec osmatřicátý bez pojistek

ETAPA 03 // 4. místo

CELKOVĚ // 5. místo

Ve třetí etapě se týmu Big Shock Racing opravdu dařilo. Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva dojeli mezi kamiony čtvrtí. V celkovém bodování se umístili na výborném pátém místě a stali se tak aktuálně nejrychlejší českou posádkou. Zaznamenali tak svůj zatím nelepší dakarský úspěch. A to přesto, že v polovině první etapy po nečekaném třímetrovém skoku utrhli tlumiče. Jan Brabec se držel v první dvacítce, ale po menším karambolu mu vypadly pojistky a než provedl opravu, uběhlo 15 minut. Nakonec etapu dojel na pěkném 38. místě, celkově si opět polepšil a dostal se na 76. pozici.

Aktuální info můžete také sledovat také na facebooku Martina Macíka.

02_STAGE_002_AGENTURA
Macík a Brabec postupují pořadím vpřed a řádí v písku

ETAPA 02 // 10. místo

CELKOVĚ // 10. místo

Po druhé etapě Rallye Dakar bylo v bivaku týmu Big Shock Racing o čem vyprávět. Pilot kamionu Martin Macík i jezdec na motocyklu Jan Brabec splnili slib a ve druhé etapě oba výrazně vylepšili své pozice. Macík se posunul na celkové 10. místo mezi kamiony, Brabec poskočil ze 141. pozice na 91. Ze svého tažení startovním polem si přivezli také spoustu zážitků. Brabčák si například celkem kuriózně zlomil kšilt u přilby, což mělo v dalších kilometrech i své výhody. Posádka Martina Macíka se zase musela vyhýbat Kamazu, který se kutálel z písečné duny.

Aktuální info můžete také sledovat také na facebooku Martina Macíka.

09_STAGE01_ZEMANEK-1030x687
Big Shock Racing odjel první etapu s respektem

ETAPA 01 // 15. místo

Dakarská karavana se rozjela. Úvodní trasa slavného závodu vedoucí z Limy do Pisca čítala pouhých 31 měřených kilometrů, ty však hned na začátku prověřily, jak si závodníci rozumějí s pískem. A také s navigací. Posádka žluté liazky s číslem 510 ve složení Macík, Tomášek, Mrkva prosvištěla úvodní krátkou etapu s jediným zaváháním. V navigátorsky náročném úseku se nechala zmást zkušeným bloudícím kolegou. Následný návrat na správnou cestu stál Martina Macíka a jeho kumpány z týmu Big Shock Racing pár minut, které v cíli znamenaly 15. pozici. Svůj první dakarský start si užil také Jan Brabec, několikanásobný mistr ČR v motokrosu. Na motocyklu Husqvarna do cíle dorazil s výborným časem, ale nečekaná penalizace za nenačtený kontrolní bod ho nakonec posunula na 108. pozici.

Aktuální info můžete také sledovat také na facebooku Martina Macíka.